De uitdaging

Nederland is een waterrijk en dichtbevolkt land. Een land van meren en plassen, van waterwegen: rivieren, sloten, vaarten, kanalen en grachten. Van steeds méér waterwegen, bijvoorbeeld in nieuwbouwwijken zoals Amsterdam-IJburg. Dit onder meer om de toenemende regenval aan te kunnen. Vaak moeten er bruggen over dat water worden aangelegd, zodat bewoners en anderen zich in zo kort mogelijke tijd van A naar B kunnen verplaatsen.

Een brug is doorgaans duur, maar ook noodzakelijk om tijd en daarmee, op termijn, geld te besparen. Traditioneel zijn die bruggen van niet-duurzame en niet-flexibele materialen gemaakt, zoals staal en beton. Dergelijke bruggen kosten veel ontwerptijd en veel geld, en eenmaal geplaatst kunnen ze alleen tegen een hoge prijs worden aangepast, om maar te zwijgen van het verplaatsen ervan.

De oplossing

Pontiflex stelt hier een toekomstbestendige oplossing tegenover: een snel te plaatsen, aanpasbare en zelfs demontabele en verplaatsbare fiets-/voetgangersbrug. Hij is gemaakt van de duurzaamste materialen. Hij straalt eenvoud en inventiviteit, kracht, souplesse en milieuvriendelijkheid uit. De financiële, maatschappelijke en milieuwinst van deze brug zijn al met al aanzienlijk!

Pontiflex-bruggen kunnen worden gemaakt van diverse duurzame materialen, zoals FSC-hout, gerecycled plastic, biocomposiet of geopolymeerbeton. En dat tegen concurrerende prijzen.